Späť na hlavnú stránku

Kordícky rodinný chodník

Banskobystrický kraj, okres Banská Bystrica (Kremnické vrchy, Starohorské vrchy)
Trasa
3.6 km / 1 hod 15 min
Prevýšenie
↑ 134 m ↓ 134 m
Bicykle/ kočíky
nie / nie
Povrch
Asfaltová cesta, lesná cesta, lesný chodník
Parametre trasy sú orientačné.
Typ výletu: Okruh
Kordíky - dedinka neďaleko Banskej Bystrice - sa nachádzajú vysoko v Kremnických vrchoch. Poznajú ju najmä milovníci bežkovania, ale okolitá príroda je nádherná v každom ročnom období. Kordícky rodinný chodník ponúka nenáročnú prechádzku pre každého. Nájdete tu 5 zastavení - Skala lásky a tajných prianí, Prameň živej vody, Buk sily, Jazierko lásky a Skala dôvery ako aj viacero posedení. Zurčanie všadeprítomnej vody, skaly v zajatí ihličnatých lesov, rozľahľé lúky a svieži horský vzduch vytvárajú súzvuk, ktorý Vám pomôže oddýchnuť si a načerpať sily.

Chodník sa začína v Kordíkoch pri obecnom úrade, parkovať môžete na parkovisku oproti úradu. Najskôr Vás povedie po asflatke cez obec, smerom nahor. Po pravej strane miniete kostol a na križovatke odbočíte doprava. Cesta sa stáča a onedlho sa mení na lesnú nespevnenú cestu. Tá Vás povedie po kraji veľkej lúky. Onedlho zbadáte odbočenie do lesa ku Skale lásky (je tam smerovka). Odtiaľ sa chodník vracia naspäť k lúke. Pokračujete po ceste až kým Vás tabuľka nenasmeruje doprava na lúku, na úzky chodníček, ktorý Vás dovedie k turistickému prístrešku a hojdačke. Poniže nájdete prameň - ide teda o zastavenie "Prameň živej vody". Ďalej chodník pokračuje ponad prameň a potom cez nižší porast. Tento úsek bol počas našej návštevy (apríl 2021) veľmi ťažko priechodný kvôli popadaným stromom. Lepšie je ho obísť po lúke (viď obchádzka - oranžová trasa na mapke). Prídete k ďalším dvom zastaveniam - malému jazierku ("Jazierko lásky") a neďalekému mohutnému buku ("Buk sily"). Od jazierka pôjdete ešte pár metrov po chodníčku a potom sa napojíte na lesnú zvážnicu. Tá Vás dovedie až k asfaltovej ceste, po ktorej vedie aj modrá turistická značka. Tú prekročíte a na druhej strane pokračujete popri domoch až k poslednému zastaveniu - Skale dôvery. Od skaly prejdete ďalej pomedzi domy a napojíte sa na cestu, po ktorej pokračujete smerom doprava. Onedlho sa napojíte na žltú a zelenú turistickú značku a pokračujete po nich cez obec naspäť k obecnému úradu.

Začiatok:
Kordíky, parkovisko oproti OcÚ - 48.7725039N, 19.0232019E
Koniec:
Zaujímavosti:
Náučný chodník, Výhľad, Hojdačka, Turistický prístrešok, Jazero, Skala, a ďalšie viď mapa
Doprava:
Auto:
Kordíky, parkovisko oproti OcÚ  - 48.7725039N, 19.0232019E
(hneď na začiatku trasy)
Bus:
Zastávka Kordíky, Jednota (hneď na začiatku trasy)