Späť na hlavnú stránku

Náučný chodník Jakub

Banskobystrický kraj, okres Banská Bystrica (Zvolenská kotlina)
Trasa
3.3 km / 1 hod 10 min
Prevýšenie
↑ 151 m ↓ 151 m
Bicykle/ kočíky
nie / nie
Povrch
Asfaltová cesta, lesná cesta, lesný chodník
Parametre trasy sú orientačné.
Typ výletu: Okruh
Náučný chodník nájdete nad Jakubom - mestskou časťou Banskej Bystrice. Prechádza cez Chránený areál Jakub, kde je možné pozorovať mnohé ohrozené a chránené druhy živočíchov a rastlín. Chodník má 5 náučných tabúľ a jedno vyhliadkové miesto s posedením.

Trasa sa začína pri kostole v Jakube, kde je možné zaparkovať a nachádza sa tu aj zastávka MHD. Hneď pri zastávke je umiestnená prvá náučná tabuľa. Odtiaľto pokračujete po ceste popri kostole a za ním odbočíte doprava. Na tomto úseku je náučný chodník slabšie značený, ale orientácia nie je náročná. Prejdete ponad potok po drevenom moste a za ním odbočíte opäť doprava. Na najbližšom vetvení ciest sa treba vybrať doľava nahor po asfaltke, smerom k železnici. Tú podítete tunelom, za ktorým sa začína lesný chodník. Onedlho zbadáte značku označujúcu chránený areál ako aj dve tabule náučného chodníka. Pokračujete ďalej popri tabuliach a potom doprava hore svahom. Chodník prechádza nízkym porastom a neskôr lesom. Trochu rušivý je hluk z neďalekého hlavného cestného ťahu na Donovaly. Onedlho sa však ocitnete na krásnych lúkach nad chráneným areálom, kde už hluk nedolieha. Nájdete tu aj vyhliadkové miesto s lavičkami a ohniskom. Pokračujete ďalej po lúkach - táto časť chodníka je asi najmalebnejšia. Na konci lúk sa chodník stáča smerom nadol a vracia sa k železnici, popri ktorej pokračuje naspäť k tunelu.

Náučne tabule sú na tomto chodníku dosť poriedko, napriek tomu je to príjemná prechádzka v peknej prírode v blízkosti mesta.

Začiatok:
Banská Bystrica, časť Jakub, kostol - 48.7662597N, 19.1383361E
Koniec:
Zaujímavosti:
Náučný chodník, Výhľad, a ďalšie viď mapa
Doprava:
Auto:
Banská Bystrica, časť Jakub, kostol  - 48.7662597N, 19.1383361E
(hneď na začiatku trasy)
Bus:
Zastávka Jakub, kostol (hneď na začiatku trasy)