Späť na hlavnú stránku

Rozhľadňa na Kukle, Medvedia skala a bane v okolí Modry

Bratislavský kraj, okres Pezinok (Malé Karpaty)
Trasa
4.5 km / 1 hod 40 min
Prevýšenie
↑ 226 m ↓ 226 m
Bicykle/ kočíky
nie / nie
Povrch
Lesný chodník
Parametre trasy sú orientačné. Vzdialenosť, čas a prevýšenie sa týkajú celej trasy (tam aj späť).
Typ výletu: Tam a späť
Trasa vedie od parkoviska mostíkom ponad potok a potom doľava Modranským banským náučným chodníkom. Onedlho zbadáte po pravej strane Dolnú Medvediu skalu. Pokračujete chodníkom poza skalu dole k potôčiku a od neho na opačnej strane nahor. Za chvíľu prídete k štôlni, ktorú však v teréne už prakticky nevidno. Trasa z tohto miesta mieri hore svahom a onedlho sa spája s modrou turistickou značkou. Iba o kúsok ďalej narazíte na vyhliadku na hornej Medvedej skale. Pri peknom počasí tu môžete pozorovať lezcov v akcii. Od vyhliadky pokračujete hore smerom k Trom kopcom. Tento úsek je veľmi pekný, v lese natrafíte na všakovaké skalné útvary ako aj viditeľné zvyšky dávnej baníckej činnosti (pinga, šachtica a štôlňa). Nad skalami je aj lavička s pekným výhľadom. Od rázcestia Tri kopce pôjdete dlhší úsek lesnou cestou a obídete ďalšiu lezeckú skalku Čertove zuby. Ak si ju chcete obzrieť zblízka, vedú k nej neznačené chodníčky. Odtiaľto sa dostanete za chvíľu na hrebeň Kukly a po krátkom výstupe aj na jej vrchol. Nájdete tu drevenú rozhľadňu, turistický prístrešok aj ohnisko. Rozhľadňa je vhodná pre deti možno tak po prvú plošinu, potom je to už dosť na zváženie - rebríky nie sú istené žiadnym zábradlím a nie sú ani oddelené pevnými "medziposchodiami". Napriek tomu je Kukla pekný cieľ detských výletov. Cestou naspäť je možné trasu mierne obmeniť a z vyhliadky nad Medveďou skalou zísť dolu okolo skaly, tu nájdete príjemné miesto na opekanie a tiež vchod do štôlne Bartolomej.

Začiatok:
odbočka k Medvedej skale - 48.3721387N, 17.2979569E
Koniec:
Zaujímavosti:
Rozhľadňa, Skala, Vyhliadka, Dobytie vrcholu, Náučný chodník, Baňa, a ďalšie viď mapa