Späť na hlavnú stránku

Biele a Psie skaly z Dúbravskej hlavice

Bratislavský kraj, okres Bratislava (Malé Karpaty)
Trasa
5 km / 1 hod 45 min
Prevýšenie
↑ 270 m ↓ 270 m
Bicykle/ kočíky
obmedzené / obmedzené
Povrch
Lesná cesta, lesný chodník
Parametre trasy sú orientačné.
Typ výletu: Okruh
Výlet k zaujímavým skalným útvarom nad bratislavskou Dúbravkou. Pri Bielych skalách nájdete aj krásne trampské totemy ako súčasť trampskej osady.

Trasa sa začína na rázcestí Dúbravská hlavica, kde je možné aj parkovať. Najskôr prejdete cca 750 m nahor po asfaltovej ceste. Potom odbočíte doprava na lesnú cestičku. Po pravej strane miniete studničku. Pokračujete ďalej, až kým nezbadáte napravo tabuľku označujúcu odbočku k Bielym skalám. Po nej sa vyberiete, je to pomerne strmý chodník dole kopcom. Za mokra môže byť klzký. Keď narazíte na križovatku, treba odbočiť doľava a onedlho zbadáte trampskú osadu obkolesenú skalami. Toto miesto má zaujímavú atmosféru. Od Bielych skál sa vraciate rovnakým chodníkom a keď sa dostanete naspäť na lesnú cestu, treba pokračovať ďalej doprava. Cesta Vás po necelom kilometri dovedie ku Psím skalám, ktoré sa nachádzajú na pravej strane. Nájdete tu posedenie s ohniskom. Od Psích skál idete ďalej a onedlho natrafíte na cyklotrasu, po ktorej treba ísť doprava. Túto cyklotrasu nasledujete a dovedie Vás ku križovatke "Pod Bielymi skalami". Tu treba pokračovať rovno, opäť po cyklotrase. Tá Vás dovedie naspäť k parkovisku pri Dúbravskej hlavici.

Väčšina trasy je vhodná aj pre bicykle a terénne kočíky. Úplne nezjazdný je chodník k Bielym skalám a ťažšie prejazdný je krátky úsek na cyklotrase na spiatočnej ceste (viď posledná foto).

Trasa výletu sa dá aj skrátiť, ak od Bielych skál pôjdete priamo ku križovatke "Pod Bielymi skalami" (viď oranžová skratka na mape).

Pri svojej návšteve prosím nepoškodzujte vybavenie trampskej osady.

Začiatok:
Bratislava, Dúbravská hlavica - 48.1843681N, 17.0149308E
Koniec:
Zaujímavosti:
Skala, a ďalšie viď mapa