Späť na hlavnú stránku

Náučný chodník Pramenisko - okruh okolo kempu Tatranec

Prešovský kraj, okres Poprad (Vysoké Tatry)
Trasa
4.4 km / 1 hod 15 min
Prevýšenie
↑ 290 m ↓ 290 m
Bicykle/ kočíky
nie / obmedzené
Povrch
Dreveny chodnik, lesny chodnik, asfaltova cesta
Parametre trasy sú orientačné.
Typ výletu: Okruh
Menej známy, ale príjemný náučný chodník, ktorý Vás prevedie po prírodnej rezervácii Pramenisko (Pramenište) pri Tatranskej Lomnici. Nachádza sa tu 6 informačných panelov, kde sa dozviete zaujímavosti o podtatranskom lese. Nájdete tu dokonca aj dve malé rozhľadne.

Trasa sa začína pri cintoríne v Tatranskej Lomnici, kde je možné aj zaparkovať. Prejdete krížom cez cintorín a vyjdete von spodnou bránkou. Tu treba pokračovať doľava po vychodenom chodníku. Onedlho budete križovať štátnu cestu. Na opačnej strane sa už začína Barčova lúka, z ktorej veľmi pekné výhľady na panorámu Tatier. Po prejdení lúky ihneď zbadáte vstupnú bránu na náučný chodník. Trasa vedie bažinatým územím, preto je tvorená z veľkej časti dreveným latkovým chodníkom. Od konca náučného chodníka pokračujete doprava po asfaltovej ceste (je tu zákaz vjazdu áut), až kým neprídete na križovatku so štátnou cestou. Nachádza sa tu kemp Tatranec, kde je možné si dať drobné občerstvenie. Ďalej trasa pokračuje po lesnom chodníku paralelne s cestou vedúcou naspäť do Tatranskej Lomnice. V obci sa chodník končí, tu prejdete ešte krátky úsek popri ceste a odbočíte doprava smerom k dostihovej dráhe. Tú obídete, prejdete cez lúku, mostíkom ponad potok a už iba vyjdete hore briežkom a ocitnete sa pri spodnej bránke cintorína.

Trasa je vhodná aj pre kočíky, jediným náročnejším úsekom je spomenutý briežok, kde ich je potrebné vytlačiť do kopca. Trasu neodporúčame pre bicykle, nakoľko cez prírodnú rezerváciu je zakázaný prejazd.

Začiatok:
Tatranská Lomnica, cintorín - 49.1688681N, 20.2943097E
Koniec:
Zaujímavosti:
Náučný chodník, Rozhľadňa, Bufet, a ďalšie viď mapa
Doprava:
Auto:
Tatranská Lomnica, cintorín  - 49.1688681N, 20.2943097E
Alternatívne je možné zaparkovať aj pri futbalovom ihrisku alebo pri kempe Tatranec (viď mapka).