Späť na hlavnú stránku

Sakrakopec z Vajnorskej doliny

Bratislava, okres Bratislava (Malé Karpaty)
Trasa
5.5 km / 2 hod 5 min
Prevýšenie
↑ 253 m ↓ 253 m
Bicykle/ kočíky
nie / nie
Povrch
Lesná cesta, lesný chodník
Parametre trasy sú orientačné.
Typ výletu: Okruh
Výlet na Sakrakopec nad bratislavskou Račou - pamätné miesto leteckého nešťastia z roku 1966.

Trasa sa začína na konci asfaltovej cesty vo Vajnorskej doline, kde je aj menšie parkovisko. Odtiaľto vedie najskôr po lesnej ceste popri Vajnorskom potoku. Po malej chvíli je však potrebné odbočiť doprava cez mostík na druhú stranu potoka. Cesta sa ďalej kľukatí hore kopcom a je značená miestnym značením - smerovými tabuľami s nápisom "Sakrakopec" (viď foto). Keď ich budete nasledovať, dostanete sa onedlho ku križovatke so zelenou turistickou značkou, na ktoru sa tu napojíte smerom doľava. Cestou prejdete popri Márovej búde, kde je malá lúka a pekné miesto na opekanie aj s prístreškom. Ďalej trasa pokračuje lesom a neskôr cez lúku pod elektrickým vedením. O chvíľu sa Vám otvoria výhľady smerom dovnútra Karpát a tu nájdete aj odbočku na Sakrakopec. Odbočka je dobre označená, stačí od nej prejsť cca 100m a ocitnete sa v cieli. Na Sakrakopci nájdete tu pamätnú tabuľu a kríže ako spomienku na letecké nešťastie z roku 1966. Výhľady tu nehľadajte, miesto je obkolesené lesom.

Spiatočná trasa je mierne obmenená - zo začiatku kopíruje výstupovú trasu, ale kúsok pred Márovou búdou odbočuje doprava smerom k studničke (odbočka je označená). Chodníček je miestami ťažšie rozpoznateľný, ale až po studničku je značený. Od studničky sa treba napojiť na lesnú cestičku na ľavej strane od potoka a po nej zídete dolu, až kým sa nenapojíte na výstupovú trasu.

Ešte jedno upozornenie - na parkovisku pri Vajnorskej doline sa najlepšie dostanete od Záhrady Optimista na konci Rače (viď oranžová trasa na mapke). Google navigácia občas v tejto oblasti naviguje cez Raču a vinohrady, kde je však zákaz vjazdu a nespevnené cesty.

Začiatok:
Vajnorská dolina, parkovisko - 48.2280494N, 17.1662639E
Koniec:
Zaujímavosti:
Pamätník, a ďalšie viď mapa